F serisi

F serisi için NutriOpt Sahada Danışman

Bu, TrouwNutrition tarafından sağlanan bir hizmet olan NutriOpt On-site Adviser için destek sayfasıdır. Bu sayfa, uygulamaya nasıl başlayacağınız ve nasıl analiz yapacağınız hakkında bilgiler içerir. Ayrıca, (F serisi) cihazınızda destek için partnerimiz AgroCares'e yönelik faydalı bağlantılar bulabilirsiniz.

Başlarken
İlk taramanız
SSS

F serisi için NutriOpt On-site Adviser ile çalışmaya başlama

Aşağıda NutriOpt On-site Adviser mobil uygulamasına yeni bir kullanıcı olarak nasıl başlayacağınıza ilişkin bilgileri bulabilirsiniz.

Mobil uygulamanın yüklenmesi

Tarayıcınız Google Play ve Apple App Store'daki NutriOpt On-site Adviser uygulaması ile uyumludur. Uygulamayı indirdikten sonra, konum verilerine erişim ve cihazınıza bildirim göndermek için izin isteyecektir. Bu erişim, numuneyi kaydetmek ve besin raporunu almak için gereklidir.

Android

Get ir on Google Play

Android 8.1 veya üstünü kullanın. Uygulamayı Play Store'dan indirmek için Google Play hesabınızın bir cihaz sertifikasına sahip olması gerekir. Bu sertifika Google Play Store ayarlarında 'Play Protect Certification' altında bulunabilir.

Apple 

Download on the App STore

11 veya üzeri iPhone modeli ile iOS 13 veya üzerini kullanın. Uygulamayı AppStore'dan indirin. 

Hesabınızı etkinleştirin

Yeni NutriOpt On-site Adviser tarayıcınızı kullanmaya başlamadan önce hesabınızı etkinleştirmeniz gerekir. Erişim sağlamak için lütfen Trouw Nutrition temsilcinizle iletişime geçin.

Mobil uygulamaya giriş yapın

NutriOpt On-site Adviser uygulamasını cep telefonunuza yükledikten sonra, “NutriOpt On-site Adviser'a Hoş Geldiniz” başlıklı e-postada belirtilen adımları izleyerek oturum açabilirsiniz. 

Uygulama içinde gezinme

NutriOpt On-site Adviser uygulaması, farklı işlevlere sahip kullanımı kolay bir uygulamadır. Sorunuz olması durumunda lütfen Trouw Nutrition temsilciniz ile iletişime geçin.

NutriOpt On-site Adviser ile ilk taramanız

İlk taramanızı gerçekleştirmek bir dizi adım içerir. İlk olarak, telefonunuzdaki NutriOpt On-site Adviser uygulaması ile el tipi tarayıcı arasında bir Bluetooth bağlantısı kurmanız gerekir. Ardından, tarayıcıyı doğru şekilde kalibre etmeniz gerekmektedir. Hazır olduğunda tarama işlemini başlatabilirsiniz. 

Adım 1: Telefonunuzdaki uygulamayı el tipi tarayıcıya bağlama

Telefonunuzu el tipi tarayıcıya bağlayarak başlayın. Bunu yapmak için, uygulamada oturum açtığınızdan ve el tipi tarayıcınızın açık ve şarjının tam olduğundan emin olun.

Tarayıcıyı Açın ve cihazınızın adını bulun

El tipi tarayıcınızı açarak ve cihazın adını bularak başlayın. Tarayıcınızın adı tutamağın arka tarafındadır. Cihaz adı şu şemayı takip etmelidir: 'SCxxxxxxxxxF'. Örneğin “SC100001234F”.

Tarayıcı üzerindeki yuvarlak düğmeye bir saniye boyunca basın. Tarayıcı, başlangıç sekansını başlatacak ve şarjı tamsa sabit yeşil bir pil ışığı ve iki kez yanıp sönen kırmızı Bluetooth ve ölçüm ışıkları (1x/1 s) gösterecektir.  Tarayıcı artık telefona bağlanmaya hazırdır.

Cihazın tutma kolu çerçevesinin arka tarafındaki tarayıcı adını bulun. İsim tipik olarak SC harflerinden, ardından bir dizi rakamdan ve F serisi için cihaz sürümünü temsil eden bir harften (örn. SCXXXXF) oluşur.

Telefonunuzu uygulamaya bağlama

  1. NutriOpt On-site Adviser uygulamasını açın.

  2. Alt navigasyon çubuğundaki 'Hesap' menüsüne gidin (1). 'Cihaz ayarları' çubuğunun altında <Tarayıcı Seç> seçeneğini bulabilirsiniz (2). Ardından Cihaz Tipi F Serisi'ni seçin (3).

  3. Mobil cihazınızda Bluetooth'u açtığınızdan emin olun. Tarayıcınızı 'Kullanılabilir cihazlar' listesinden seçebilirsiniz (4). Tarayıcınızı seçtikten sonra, tekrar 'Hesap' sayfasına yönlendirileceksiniz.

Telefonunuz ve el tipi tarayıcınız arasındaki bağlantı ayarlandığında, tarayıcının Bluetooth ışığı yeşil renkte yanıp sönecektir (1x/1s). Pilden tasarruf etmek için, tarayıcı genellikle “uyku” moduna geçer ve Bluetooth ışığı kırmızıya döner. Tarama işlemine başladığınızda, tarayıcı cep telefonu ile yeniden bağlantı kuracak ve Bluetooth ışığı yeşil renkte yanıp sönecektir.

Adım 2: Materyal seçimi

 

Materyal seçimi

Tarama işlemini başlatmak için lütfen 'BAŞLAT' düğmesine tıklayın. Bu adımda, taramak istediğiniz hammaddeyi seçmeniz istenecektir. Lisansınızı seçin, Materyalinizi seçin ve örneğiniz için bir Açıklama girin (1-2).

Bu adımları tamamladıktan sonra, 'MÜŞTERİ SEÇİMİ' sayfasına devam etmek için “İLERİ” düğmesine tıklayın.

Müşteri seçimi

'MÜŞTERİ SEÇİMİ' sayfasında, mevcut bir müşteriyi seçme veya yeni bir müşteri ekleme seçeneğiniz vardır (3). Müşteri seçiminin zorunlu olmadığını, bu nedenle 'İLERİ' düğmesine tıklayarak devam etmeyi de seçebileceğinizi lütfen unutmayın.

Adım 3: Tarayıcının kalibrasyonu (iki adım)

Tarayıcı ışıkları, her zaman bir numuneyi taramadan önce, kalibrasyonun ne zaman gerekli olduğunu gösterecektir. İki tür kalibrasyon taraması vardır: Açık Hava Taraması ve Kalibrasyon Kapağı Taraması (beyaz/sarı arka plan).

1. Açık Hava Taraması

El tipi tarayıcıyı yüzeyden yaklaşık 0,5-1 metre yukarıda olacak şekilde yere doğru tutun ve “Tara” düğmesine (1) basın. Cam yüzeyin kapalı olmadığından emin olun ve yansıtıcı yüzeylere doğrultmaktan kaçının.

2. Kalibrasyon Kapağı Tarama

  • Kalibrasyon kapaklı beyaz arka plan taraması

Her taramadan önce kalibrasyon kapağı ile beyaz arka plan kalibrasyonu yapın. Sensör kafasının ve cam plakanın kir ve nemden arındırılmış olduğundan emin olun. Gerekirse bunları temizlemek için fırça ve/veya kağıt mendil kullanın. Tarayıcıyı, beyaz tarafı yukarı bakacak şekilde kalibrasyon kapağının üzerine yerleştirin ve tarayıcı kafasının beyaz yüzeyle temas halinde olmasını sağlayın. Uygulamadaki veya cihazdaki 'tara' düğmesine bir saniye (2-3) basarak tarama işlemini başlatın.

  • Kalibrasyon kapağı ile sarı standart tarama

Uygulama tarafından istenirse, kalibrasyon kapağının sarı tarafını kullanarak bir sarı standart tarama gerçekleştirin. Kalibrasyon kapağını sarı tarafı yukarı bakacak şekilde çevirin ve tarayıcıyı kalibrasyon kapağının üzerine yerleştirin. Yine, tarayıcı kafasının sarı yüzeyle temas halinde olduğundan emin olun. Tarama işlemini daha önce olduğu gibi başlatın.

Adım 4: Bir numuneyi taramak için yedi adım

Numunenizi taramadan önce, test alanınızı temsil edecek şekilde uygun olarak hazırlanması gerekir. Talimatlar için lütfen numune alma kılavuzunu okuyun. Doğru bir ölçüm için beş tarama gereklidir. Tarayıcı ile birlikte, analiz edilmek istenen numunenin yerleştirilebileceği bir tabla mevcuttur.

Numunenizi taramak için aşağıdaki yedi adımı izlemeniz gerekecektir:

  1. Tarayıcıyı numunenizin üzerine yerleştirin. Tarayıcı başlığının tarama yüzeyinin örneğinizle temas halinde olduğundan emin olun. Tarayıcının ağırlığı yeterli olduğu için üzerine bastırmanıza gerek yoktur.

  2. Tarama işlemini başlatmak için tarayıcının yuvarlak düğmesine 1 saniye boyunca basın veya uygulamadaki “SCAN” düğmesine basın (1). Tarama sırasında veya tarama (yeşil) ışığı yanıp sönerken tarayıcıyı hareket ettirmeyin. Uygulama, bir sonraki taramaya ne zaman devam edebileceğinizi size bildirecektir. Her taramadan sonra camı kuru bir bez/kağıt havlu ile temizleyin.

  3. Tarama bittiğinde, içerdiği numuneyi kovanıza geri koyun. İyice karıştırın, yeni bir numune tepsisi doldurun ve işlemi tekrarlayın. Tarayıcıyı tepsinin farklı bir yerine yerleştirebilirsiniz.

  4. Gerekli 5 geçerli taramanın tümü tamamlanana kadar 1'den 3'e kadar olan adımları tekrarlamaya devam edin. Bir rapor oluşturmak için uygulamadaki süreci takip edin (2).

  5. Numune kayıt sayfasına yönlendirileceksiniz. Burada yeni bir müşteri kaydedebilir veya mevcut bir müşteriyi seçebilirsiniz. Raporu oluşturmak için “SONLANDIR” düğmesine tıklayın (3).

  6. Tarayıcıyı kapatın ve kutusuna geri yerleştirmeden önce düzgün bir şekilde temizlendiğinden emin olun.

  7. Sonuçlarınızı değerlendirin ve yuygulayın.
Adım 5: Sonuçlarınızı uygulamadan alma

Senkronizasyon tamamlandıktan sonra 'ANA SAYFA' ya yönlendirileceksiniz.

  • Raporunuzun işlenmesi yaklaşık bir dakika sürer, rapor hazır olduğunda uygulama sonuçlarınızın hazır olduğunu size bildirecektir (1).

  • Raporunuzu 'Son raporlar' bölümünde bulabilirsiniz ve tüm raporlar saat ve tarihe göre 'Raporlar' bölümünde listelenir (2).

  • Raporunuza tıkladığınızda, numunenizin sonuçları mevcut olacaktır (3).

  • Ayrıca numunenizin 'Tam Beslenme Profili'ni de alacaksınız (4).

  • Ekrandaki ilgili düğmeye tıklayarak sonuçları PDF olarak dışa aktarabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular ve iletişim

Sorunu doğrudan kendiniz çözüp çözemeyeceğinizi görmek için Sıkça Sorulan Sorularımıza (SSS) göz atın. Cevabı bulamamanız durumunda, lütfen Trouw Nutrition temsilcinizle iletişime geçin.

Tarayıcıyı kullanırken zorluk mu yaşıyorsunuz?

Yeni özelliğimizi deneyin: Uygulama içi SSS. Tarama işlemi sırasında aklınıza gelebilecek sorularda hemen yardımcı olmak için tasarlanmıştır ve tarama işlemine mümkün olan en kısa sürede devam etmenizi sağlar. Çevrimiçi ve çevrimdışı uygulama kullanımı için tasarlanmıştır.

  • Uygulama içi SSS'yi nerede bulabilirsiniz?
    • Hesap menüsüne gidin
    • SSS'yi seçin
    • Tüm SSS'lerin genel görünümüne yönlendirilirsiniz
  • Doğru konuyu seçme
    • Sorunuzla ilgili konuyu seçin ve ardından yaşadığınız sorunu seçin
    • Sorununuzu hemen nasıl çözeceğinize dair talimatlar alın

Talimatlar sorununuzu çözmenize yardımcı olmadıysa, o zaman sadece 'hayır'ı seçin ve destek ekibimiz tarafından size daha fazla yardım sağlanacaktır.

  • Destek ekibimizle iletişime geçin

Hala çözüm bulunamadıysa, uygulama size destekle iletişime geçmek isteyip istemediğinizi soracaktır. 'Evet'e tıkladığınızda, destek ekibimize hemen bir e-posta gönderilir. Temsilciniz sizinle iletişime geçecektir.

 

“Zaten başka bir cihazda oturum açmış durumdasınız” şeklinde bir promp mesajı alıyorsunuz

Bu mesaj, başka bir akıllı telefonda oturumunuz açıkken görüntülenebilir. Diğer hesaptan çıkış yapın ve Tarayıcı ile kullanmak istediğiniz cihazda oturum açın. 
Ancak mesaj, başka bir cihazda oturumunuz açık değilken de görüntülenebilir. Bu durum, internet bağlatısı çok iyi değilse, hesabınızdan çıkış yaptığınızda ortaya çıkabilir. Hesabınızda oturum açamadığınızda, hesabınıza tekrar erişim sağlamak için destek birimiyle (yerel Trouw Nutrition temsilciniz) iletişime geçin.

Sorularınızın cevabını bulamıyor musunuz?

Lütfen Trouw Nutrition temsilcinize ulaşın; sorularınızın yanıtlandığından emin olacaklardır.